Självklarheter

Jag är tydligen en ytterst ofrivillig medverkande i en lek med byggnadsarbetarna. Den heter ”göm Mias cykel” eller alternativt ”var är min cykel idag?” De håller på att göra vår baksida fin vilket innebär att de måste flytta runt på saker, men det hindrar inte att jag blir skitirriterad varje gång jag ska ha min cykel och den inte står där jag lämnade den. Vansinnigt frusterande.

Förkylningen är numera ett faktum och jag är kinkig och grinig. Allt gör ont och huvudet känns som uppstoppat med bomull. Självklart var näsdukarna slut så jag fick ta en tur till ica. På cykeln som jag naturligtvis fick leta efter. I disken med pålägg höll de självklart på att packa upp nya varor och det jag skulle ha fanns naturligtvis underst. Suck. Väl framme i kassakön är det inte minde än TVÅ gamla russin som ser som sin självklara rättighet att tränga sig före, för de skulle ju bara ”betala en tidning som de glömt att de skulle ha”. Men för fan.. Jag fick nog när kassörskan ber mig att stoppa i den ena tantens pengar i myntburken. För jag stod bättre till så tanten inte skulle behöva gå tillbaka. Självklart är jag en god medborgare och hjälper kärringen men om blickar kunde döda hade de fallit ner i små askhögar allihop. Kontenta: idag är ingen bra dag.

..och självklart blev det värre! På väg till jobbet blev jag stoppad av polisen för en ”rutinkontroll” med körkortskoll och blåskontroll. My ass! Det kröp fram att anledningen var att jag har en för ful bil! ”Din bli ser väl lite för busig ut” försökte den snygge polisen skoja till det. Och naturligtvis såg jag ut som en påse piss, osminkad och med sexigt röd söndersnuten näsa. Det är verkligen inte min dag idag!

Detta inlägg publicerades i Vardagsmummel. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar